loading...

Wednesday 24 August 2016

Bagaimana Untuk Membuat Susu Kocak Yang Mengenyangkan

susu kocak mengenyangkan

Menjadikan susu kocak anda lebih pekat boleh membantu untuk menipu minda anda agar anda berasa lebih kenyang untuk seharian.

Pakar kajian telah menemui 15 orang lelaki dan menguji mereka menggunakan 2 susu kocak yang berlainan dengan keadaan perut mereka yang kosong pada hari yang berlainan.

Salah satu daripada susu kocak itu mengandungi kalori sebanyak 100 dan pekat seperti puding manakala satu lagi mengandungi kalori sebanyak 500 dan nipis seperti susu.

susu kocak

Mereka dinilai dan dibanci tahap kekenyangan mereka dan betapa lapar mereka rasa setelah satu jam setengah kemudian.

Walaupun susu kocak berkalori sebanyak 500 masih lagi tinggal di dalam perut suspek untuk masa yang lebih lama, susu kocak yang berkalori 100 akan membantu mereka untuk berasa lebih kenyang daripada yang berkalori tinggi.

Ini juga memberikan kesan yang hampir sama pada hidangan yang seterusnya juga, para saintis memberikan peluang kepada lelaki-lelaki tersebut untuk menikmati hidangan berbentuk bufet yang mana anda boleh makan sepuasnya.

susu kocak tebal

Namun masih tiada perbezaan yang ketara mengenai berapa banyak sesebuah kumpulan itu mampu untuk makan.

Terdapat beberapa neuron di dalam mulut anda yang memiliki sambungan secara terus ke minda anda jadi apabila neuron itu mendapati hidangan yang anda ambil tadi pekat, ia akan menghantar isyarat ke otak untuk menganggap anda sedang menerima keperluan hidangan yang mencukupi.

Oleh itu jika anda ingin susu kocak berprotein anda untuk memberikan anda tahap kekenyangan yang maksima, anda haruslah cuba untuk menggabungkannya dengan buah-buahan yang mengandungi serat yang tinggi seperti pisang agar ia kelihatan lebih tebal dan pekat.

TAKKAN BACA JER! KOMEN LA SIKIT BRO

loading...

0 comments:

Post a Comment

loading...