loading...

Sunday 2 October 2016

Jawapan Dan Punca Kenapa Dr Azizan Osman Guna PHD Doktor Palsu



Jawapan Dan Punca Kenapa Dr Azizan Osman Guna PHD Doktor Palsu|Dr Azizan Osman yang dikenali sebagai pakar motivasi Baru baru ini telah menimbulkan satu isu mengenai keraguan gelaran Doktor Falsafah (PHD) yang dimiliki beliau.

Sebelumnya pada tahun 2013 keraguan gelaran tersebut pernah di bangkitkan, namun Azizan Osman menyatakan bahawa dia memegang sebuah PHD disalah sebuah Universiti Gordon, Florida dalam bidang Metafizik dalam biodata miliknya pada tahun itu.


Menjelang populariti Azizan Osman selaku pakar motivasi pada tahun tersebut, ramai cuba menjatuhkannya dengan mencari kesalahan Azizan Osman. Antara kesalahan yang dititik beratkan adalah isu gelaran doktor falsafah palsu Azizan Osman.

Azizan bagaimanapun gagal menunjukkan bukti Thesis yang dilakukannya untuk mendapatkan PHD. Namun, isu doktor palsu ini dibangkitkan semula pada hari ini menerusi penafian rasmi Universiti Malaya Sebagaimana yang dikitip dari portal melvister.com.



Jawapan Dan Punca Kenapa Dr Azizan Osman Guna PHD Doktor Palsu.




Ahli Perniagaan Menggunakan Gelaran Doktor Untuk Unit “Trust”
Tahukah anda, bahawa ahli perniagaan kebiasaanya mendapatkan gelaran doktor falsafah hanya untuk mendapatkan kepercayaan pelanggan. Lagipun, nama lebih gah dan komersial serta disanjung tinggi jika ada gelaran Dr terpampang didepan nama.


Sanggup Menipu Dapatkan PHD. Azizan Osman Dikritik Pelajar PHD
Menurut pelajar dan pemegang PHD dinegara ini, penipuan ambil PHD adalah kesalahan besar. Tambah mereka, bukan mudah nak ambil PHD tapi Azizan Osman senang lenang petik gelaran Dr dan letakkan pada namanya. Ini jelas adalah kesalahan besar. Azizan Osman adalah seorang pakar motivasi dan usahawan yang kaya dan berjaya namun isu tipu PHD tidak boleh diterima akal.



Azizan Osman Gemar Palsukan Biodata Pendidikan (Asalkan Dapat PHD)
Ini bukan kes pertama Azizan Osman menipu PHD untuk mendapatkan gelaran Doktor. Terdahulu, Azizan Osman pernah mendakwa beliau mempunyai PHD di Kuala Lumpur Infrastucture Universiti, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Teknologi Mara (UITM). Namun sehingga kini tiada bukti mendedahkan beliau memegang mana-mana PHD pada ketika ini.









Penyalah Gunaan Gelaran Dr Falsahan Oleh Azizan Osman
Azizan Osman juga telah salah gunakan gelaran Doktor Falsafah (Dr) dengan menjadi penceramah akademik di Melaka baru-baru ini. Foto dibawah menunjukkan Azizan Osman menggunakan gelaran Dr Falsafah secara terbuka 





loading...

0 comments:

Post a Comment

loading...