loading...

Tuesday 11 October 2016

6 Bahaya Sembur Air Paip Pada Kemaluan Yang Patut Wanita Tahu



6 Bahaya Sembur Air Paip Pada Kemaluan Yang Patut Wanita Tahu|6 Bahaya Sembur Air Paip Pada Kemaluan Yang Patut Wanita Tahu|Menyembur kemaluan dengan air paip sudah mejadi amalan ramai wanita di malaysia,mungkin karena mereka tidak tahu atau tidak menyadari bahaya melakukan amalan ini.

Sebenarnya tanpa anda sedari telah membuka ruang udara dalam kemaluan anda,hal  ini boleh mengakibatkan berlakunya ruang udara dan menyebabkan berlakunya beberapa penyakit yaitu:

1.Bagi wanita yang hamil melakukan amalan ini menyebabkan kelahiran pramatang.ini karena pancutan air meransang pengecutan otot rahim.

2.Menyebabkan jangkitan dalam faraj.ini dikarenakan amalan ini mengganggu keseimbangan flora semula jadi dalam faraj,perubahan yang ketara akibat pembersihaN faraj secara Menyembur kan air akan memudahkan kuman kuman akan menyerang vagina.
Jangkitan ini dinamakan Bacterial Vaginosis dan bila amalan ini berpanjangan jangkitan kuman seterusnya akan lebih parah yaitu Endonetriosis.

3.Menyebabkan Pelvic Inflammatory Disease(PID) Yaitu jangkitan kuman pada rahim(uterus) saluran Fallopian dan kelenjar kilang Ovari,dalam kajian dilaporkan”wanita yang mengamalkan amalan ini mempunyai risiko 75% lebih tinggi dari wanita yang tidak mengamalkannya untuk mendapat PID

4.Wanita yang mengamalkan amalan ini juga boleh mengalami ketidak suburan.

5.Wanita yang mengamalkan amalan ini sebanyak 2 kali dalam seminggu boleh meningkatkan risiki kanser pangkal rahim.

6.boleh mengakibatkan berlakunya ruang udara dan menyebabkan berlakunya ‘Vaginal flatulence’ atau lebih dikenali kentut vagina ataupun faraj terkentut merupakan sebuah keadaan dimana alat kemaluan yang sulit milik perempuan mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut.

Kentut ini selalunya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj atau pun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.
American Collage Of Obsterticians And Gynecologists Mencatatkan Amalan seperti ini harus digantikan dengan membasuh kemaluan dari bagian luar sahaja,tampa menyemburkan air kedalam kemaluan,gunalah sabun yang mempunyai kandungan Ph7.0

Nota: Bagi wanita yang mengalami keputihan melampau,gunalah ektra kacip patimah sebagai suplement untuk mengurangkan keputihan faraj.

loading...

0 comments:

Post a Comment

loading...