loading...

Sunday 4 September 2016

BAHAYA !!! TOLONG BANTU SEBARKAN ... Jangan Sekali-kali Cairkan Daging beku di dalam Air !!


Trendkit @ - Salah satu cara mengawet daging pasti anda memasukkannya ke dalam freezer. Apabila kamu ingin memupuk kamu akan mencairkan daging yang sudah beku ke dalam air. Nah, cara yang seperti ini sangat salah!

Dengan meletakkan di dalam air maka titik cair pada daging tidak akan bekerja dengan maksimum, apalagi nutrisi serta kandungan gizi yang ada di dalam daging akan menghilang, terlebih larutannya akan masuk ke dalam air, "Menurut Readerdigest
Akibat perbezaan suhu antara suhu sejuk dengan suhu di dalam air inilah yang akan mempercepatkan kandungan gizi dan nutrisi yang terdapat dalam daging boleh hilang.

Hal yang perlu kamu lakukan iaitu dengan cara menyimpan daging beku tersebut ke dalam tempat tunggu sehingga kandungan ais batu yang ada di daging mencair dengan sendirinya. Kerana keadaan yang hangat akan mempercepatkan proses lebur ais yang ada di daging.

Setelah kandungan ais tersebut mencair dengan sempurna, kemudian kamu boleh mencuci daging dengan air kerana air boleh membuat sel-sel yang ada di dalam daging akan menyatu kembali. Dan daging bersedia untuk diolah pelbagai jenis makanan.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Plus

About Shiro Fans

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

loading...

0 comments:

Post a Comment

loading...