loading...

Friday 30 September 2016

Peniaga Online Dikecam Tidak Pandai Berniaga Secara BERADAB Kerana Mengunakan Kata Ganti Diri "Saya Awak"



Zaman sekarang trend penjualan secara online bukanlah sesuatu yang baru. Yelah ramai yang merasakan pembelian online lebih senang dan mudah. Namun, dalam bisnes penjualan online ini banyak cabaran selain dari kepercayaan.

Macam kisah yang dikongsi oleh salah seorang penjual online ini, agak kelakar sebenarnya. Mana taknya, dituduh tak beradap dek kerana memanggil dengan panggilan ‘awak’. Haish. Macam macam..

Selama 27 tahun sy hidup.. baru saya tahu guna perkataan ‘saya dan awak’ adalah tak beradab. Selama ni org ckp saya and awak tu sopan..

Baru saya taw nak beradab kene gune bahasa inggeris rojak.. sis dear yunk.. nasib bukan junk..
Maafkan saya kerana selama ni saya guna saya and awak tak beradab rupenye..

Perlu guna ‘sis, dear atau yunk’

mantaliti org kita...lbh rse standard bila bbahasa Inggeris wlw pn bhsa rojak 👌✌






loading...

0 comments:

Post a Comment

loading...